بهترین دوست

مذهبی ، سیاسی ، علمی ، فرهنگی

بهترین دوست

مذهبی ، سیاسی ، علمی ، فرهنگی

شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۲۰ ق.ظ

رودلف ژایگر


:books:رودلف ژایگر، نویسنده‌ی مسیحی آلمانی، در کتاب «علی (ع) خداوند علم شمشیر» آورده است:

:tulip::sparkles:بعد از فتح ایران توسط خلیفه‌ی دوم، تعدادی اسیر و زن و کودک از ایران به مدینه توسط عمر آورده شدند. حضرت علی (ع) با هزینه‌ی خود در مدینه خانه‌ای برای آن اطفال اجاره کردند و مانع از به بردگی گرفتن و فروختن اطفال شدند.

:tulip::sparkles:امام حسین (ع)، رابط بین حضرت علی (ع) و اطفال آن خانه بودند. چون امام حسین (ع) مانند حضرت علی (ع) به زبان فارسی آشنا بودند، بانو شهربانو نیازهای خانه خود را به حسین (ع) می‌گفت و آن حضرت به پدر بزرگوارشان منتقل می‌کردند.

:tulip::sparkles:روزی به امام حسین (ع) گفتند که مقداری گلیم لازم دارند چون برخی کودکان شب‌ها بر روی خاک می‌خوابند و اذیت می‌شوند. وقتی امام حسین (ع) موضوع را به حضرت علی (ع) فرمودند، حضرت علی (ع) در کنج خانه گلیمی داشتند که دست‌بافتِ حضرت زهرا (س) بود؛

:tulip::sparkles:آن را جمع کرده و شبانه به خانه اطفال بی‌پناه حرکت کردند. گلیم را بر دوش مبارک انداختند و وقتی می‌خواستند از خانه بیرون بروند، چشمان امام حسن (ع) و امام حسین (ع)، زینب (س) و کلثوم (س) اشک‌بار شد.

:tulip::sparkles:حضرت توقفی کرده و از امام حسن (ع) سوال کردند که آیا علتی برای ناراحتی‌شان ایجاد شده است؟ فرزندان زهرا (س) فرمودند: «ای پدر، بعد از فوت مادرمان در خانه تنها یادگاری مادرمان همین گلیمی است که به دستان مبارک خود بافته‌اند. دوست داشتیم اگر صلاح باشد، یادگاری مادرمان را می‌گذاشتی و گلیم دیگری می‌بردی.

:tulip::sparkles:حضرت با گلیمی که بر دوش مبارک‌شان بود٬ بر زمین نشستند و در حالی‌که از سیمای مبارک‌شان٬ دانه‌های مرواریدِ اشک، بر محاسنِ سفید شده‌ از دردِ دوریِ زهرا (س) جاری شده بود، دستان را مبارک باز کردند و فرزندان نبی مکرم اسلام (ص) را بر آغوش خود کشیدند و فرمودند:

:tulip::sparkles:«ای دلبندان من! به خدا قسم شما مادرتان زهرا (س) را هرگز نشناختید ، سخاوت پدرتان در برابر سخاوت مادرتان زهرا (س) بسیار ناچیز است که به ذات خدا سوگند اگر مادرتان زنده بود و حال آن اطفال را می‌دیدند، نه‌تنها این گلیم بلکه هر چه در خانه داشتند به آنان اطفال بی‌پناه می‌بخشیدند.»❣

  • قاسم محسن زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی