بهترین دوست

مذهبی ، سیاسی ، علمی ، فرهنگی

بهترین دوست

مذهبی ، سیاسی ، علمی ، فرهنگی

۶۶ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • قاسم محسن زاده

  • قاسم محسن زاده

  • قاسم محسن زاده

🔅باور کنید٬ نیروی آدمی بیکران است.

🔅باور کنید٬ هیچ کاری از اراده آدمی خارج نیست.

🔅 باور کنید٬ که از عشق آفریده شده‌اید٬ پس عشق را بیافرینید.

 🔅باور کنید٬ خدا هیچگاه از بندگانش ناامید نمی‌شود ولی بندگان از او چرا!

🔅 باور کنید٬ لایق بودن هستید.

 🔅باور کنید٬ که اکنون مهمترین لحظه است.

 🔅باور کنید٬ که روح شما قدرت صعود به ماورا را دارد.

🔅 باور کنید٬ که شما هم می‌توانید‌‌.


 🎉و تمام باورهای خود را از ته دل باور کنید.

🎉 تا زندگی٬ شما را باور کند.



  • قاسم محسن زاده



 درآمد: هیچگاه روی یک درآمد تکیه نکنید، برای ایجاد منبع دوم درآمد سرمایه گذاری کنید.


خرج: اگر چیزهایی را بخرید که نیاز ندارید، بزودی مجبور خواهید شد چیزهایی را بفروشید که به آنها نیاز دارید.


پس انداز: آنچه که بعد از خرج کردن می ماند را پس انداز نکنید، آنچه را که بعد از پس انداز کردن می ماند خرج کنید.


ریسک: هرگز عمق یک رودخانه را با هر دو پا آزمایش نکنید.


سرمایه گذاری: همه تخم مرغ ها را در یک سبد قرار ندهید.


انتظارات: صداقت هدیه بسیار ارزشمندی است، آن را از انسانهای کم ارزش انتظار نداشته باشید.

  • قاسم محسن زاده



 دستتو ببر بالا و از ته قلبت شکرگزارى کن

که از قدیم گفتن

شکر نعمت نعمتت افزون کند    

کفر نعمت از کفت بیرون کند


با تمام وجودت از نعمتایى که خدا بهت داده استفاده کن.

تو خیلى خیلى خوشبختى، غر نزن، ناشکرى نکن. 

 

❣️ﺧﺪﺍﯾﺎ!

ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺗﺸﮑﺮ!

ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﻧﺪﺍﺩﯼ ﺗﻔﮑﺮ!

ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﮔﺮﻓﺘﯽ ﺗﺬﮐﺮ!

ﮐﻪ:

ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺕ ﻧﻌﻤﺖ!

ﻧﺪﺍﺩﻩ ﺍﺕ ﺣﮑﻤﺖ!

ﻭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺕ ﻋﺒﺮﺕ 

  • قاسم محسن زاده

  • قاسم محسن زاده


🔸 #مسلمان_زیستن چیست آقا؟ مسلمان زیستن، یعنی تمام امکانات و انرژی‌ها و نیروها و قدرت‌ها و استعدادهای یک انسان، دربست #در_اختیار_خدا_بودن. همه‌چیزشان، مالشان در اختیار خدا، جانشان در اختیار خدا، فعالیت و حرکت روزانه‌شان در اختیار خدا، خواب شب‌شان در اختیار خدا، اندیشه و فکرشان در اختیار خدا.


🔸 ..شیعه به ظاهر در نظام طاغوتی زندگی می‌کرد، اما در باطن درست در جهت ضد نظام طاغوتی حرکت می‌کرد. ‌مثل آن گروه بسیار اندکی که با حسین‌بن‌علی صلوات‌الله‌وسلامه‌علیه بودند در کربلا. اینها درست این سیل را شکافته بودند و آمده بودند در خلاف مسیری که سیل آنها را هدایت می‌کرد. بنابراین در تاریخ یک نمونه‌هایی داریم. هم در جامعه، هم در گروه‌ها. اما افراد معمولی، به‌طورکلی فرد، نمی‌تواند مسلمان باشد؛ به‌طور‌کلی وجودش، امکاناتش، انرژی‌هایش، همۀ قوّه‌ها و نیروهایش و استعدادهایش، تحت فرمان خدا باشد؛ در‌حالی‌که در آن‌چنان جامعه‌ای که قبلاً ترسیم کردم ـ جامعۀ طاغوتی ـ زندگی بکند، چنین چیزی ممکن نیست. اگر در #محیط_طاغوتی و نظام طاغوتی، یک نفر زندگی بکند، یک #کسری_از_مسلمانی‌اش_بالاخره_در_راه_طاغوت است، یک بخشی از زندگی‌اش بالاخره بندۀ طاغوت است، صد‌در‌صد بندۀ خدا نمی‌تواند باشد.

  • قاسم محسن زاده



🔸 در قرآن کریم، هر ولایتی غیر از ولایت خدا را به‌عنوان #ولایت_طاغوت معرفی کرده‌‌‌‌‌اند. آن‌کسی‌که تحت ولایت خدا نباشد، تحت ولایت طاغوت است. طاغوت یعنی چه؟ طاغوت از مادۀ #طغیان است. طغیان یعنی #سرکشی_کردن، از آن محدوده و دایرۀ طبیعی و فطری زندگیِ انسان فراتر رفتن. مثلاً فرض بفرمایید انسانیت برای کامل شدن پدید آمده است، آن‌کسی‌که انسانیت را از کامل شدن بیندازد، طاغوت است. فرض بفرمایید انسان‌‌‌‌‌ها باید با آیین خدا زندگی کنند، این یک امر فطریِ طبیعی و مطابق با سرشت انسان‌‌‌‌‌هاست، اگر کسی انسان‌‌‌‌‌ها را جوری بار بیاورد، کاری با آنها بکند، تصرفی روی آنها انجام بدهد که اینها با آیین غیر خدا زندگی بکنند، این آدم طاغوت است. انسان باید دائماً در جِدّ‌و‌جهد و تلاش باشد، برای اینکه وجود خود را به ثمر برساند. هر عاملی که انسان را به عدم جدیت، به عدم تلاش کردن، به تنبلی، به راحت‌‌‌‌‌طلبی، به عافیت‌‌‌‌‌جویی، تشویق و ترغیب بکند، او طاغوت است. 

انسان‌‌‌‌‌ها باید #سر_به_فرمان_خدا باشند، هر‌چیزی که انسان را از فرمان خدا کناری ببرد، خارج بکند، موجب شود انسان در‌مقابل خدا عصیان بورزد، او طاغوت  است

  • قاسم محسن زاده


🔸 آیۀ قرآن می‌‌‌‌گوید «اَطیعُوا اللهَ»‏، از خدا اطاعت کنید، «وَ اَطیعُوا الرَّسولَ‏» از رسول اطاعت کنید، «وَ اُولِی‌الاَمرِ مِنکُم‏» صاحبانِ فرمانِ از میان خودتان. صاحبان فرمان یعنی چه؟ آن جاهلِ نادانِ مسلمان‌‌‌‌نام، خیال می‌‌‌‌کند صاحب فرمان، یعنی هرکسی که می‌‌‌‌تواند فرمان بدهد، هرکسی که زورش می‌چربد برای فرمان دادن؛ می‌‌‌‌گوید این اولی‌الامر است. 


🔸 #اولی‌الامری که شیعه معتقد است، آن اولی‌الامری‌ست که منشور فرمان را، خدا به نام او کرده باشد، این را می‌‌‌‌خواهیم ما. آن انسانی‌ست که اگر چه «مِنکُم» است، جزو انسان‌‌‌‌های دیگر است، اما #ولایت_را_از_خدا گرفته باشد، که صاحب ولایت کبری خداست، از خدا گرفته باشد.  


#

  • قاسم محسن زاده