بهترین دوست

مذهبی ، سیاسی ، علمی ، فرهنگی

بهترین دوست

مذهبی ، سیاسی ، علمی ، فرهنگی

جمعه, ۲۱ مهر ۱۳۹۶، ۰۲:۳۷ ق.ظ

طنز

اخبار امروز را به طنز تبدیل کنیم!

📞 «ترامپ در تماس تلفنی با مسئولان کشور #ایران خواستار تغییر دو وزیر اقتصاد و امور خارجه شد؛ وی همچنین در پیامی  که یکی از سفرای کشورهای اسلامی مامور رساندن آن بود، از #مجلس ایران خواست تا لایحه توسعه و اصلاح زمین‌های کشاورزی، زودتر تصویب شود.»


💥 اولین واکنش ذهنی شما به این خبر چه بود؟ تعجب کردید؟ به شما برخورد؟ یا گفتید به ناچار باید بپذیریم؟


✅ ممکن است به این خبر غیرواقعی خندیده باشید یا حتی از خواندن آن ناراحت شده باشید که «مگر می‌شود در ایران، #ترامپ بخواهد یک قانونی تصویب شود یا وزیری تغییر کند؟!» اما این مطلب که شاید امروز برای ما خنده دار باشد، روزگاری یک خبر معمولی در دنیا بود!

🔻آن زمان، #شاه ایران در سفرهای ۴۰ و چند روزه، به #آمریکا سفر می‌کرد تا شاید بتواند آن‌ها را قانع کند که اجازه بدهند نخست وزیرش را عوض کند یا مجلس ایران به سفارش آمریکا، قانون #کاپیتولاسیون را تصویب می‌کرد و هزاران اتفاق دیگر. این منش ادامه داشت تا اینکه امام خمینی پرچم #استقلال و #عزت را بلند کرد و مردم پشت سر آن مرد خدایی، به پا خاستند و چنان شد که اخبار ناراحت‌کننده دیروز، به #طنز این روزها تبدیل شده است.


📺 کنار همه این اتفاقات خوب، همچنان اخبار دیگری تیتر رسانه‌های دنیا می‌شوند: «آمریکا به دنبال تصویب #تحریم جدید ضدایرانی است»، «ترامپ می‌خواهد #برجام را پاره کند»، «آمریکا به‌دنبال خلع #سلاح_موشکی ایران است» و هزاران عنوان دیگر...

🔻بازار ارز و طلا و بورس با این اخبار بالاوپایین می‌روند. تولیدکننده‌ها دلشان تکان می‌خورد. اروپایی‌ها برای تاجران ما جلسه توجیهی می‌گذارند که اقتصاد را چه به سیاست؟! «چرا سیاست را کنترل نمی‌کنید تا به شما اجازه تجارت بدهیم؟»

🔻شبیه همین حرف‌ها را اوباما در دو سه گفت‌وگو، بلافاصله بعد از امضای برجام گفت که «تغییر در ایران رخ خواهد داد؛ زیرا آن‌ها به تجارت با ما نیازمندند.»


🗜 #اقتصاد_وابسته_به_نفت، یک #نقطه_ضعف شده است که #دشمن از راه آن می‌خواهد دوباره سرنوشتمان را در دست بگیرد. برای آمریکایی‌ها راه بازگشت به سیاست ایران از معبر اقتصاد می‌گذرد. 

🔻آمریکا نظام سیاسی‌ای می‌خواهد که دوباره نفت ایران را  تامین‌کننده سوخت کشتی‌های متفقین در جنگ جهانی بکند. دوباره کشور را برگرداند به همان دهه ۴۰ شمسی که سربازانمان در عمان کشته می‌شدند تا صرفا منافع آمریکا در منطقه حفظ و تثبیت شود. می‌خواهد ما را برگرداند به وقتی که تصمیمات کشورمان را سفارت‌خانه‌ها معلوم می‌کردند.


♻️ تجربه نشان داده که می‌توان اخبار امروز را نیز به طنز آینده تبدیل کرد، فقط باید محکم، نقطه ضعف‌هایمان را بشناسیم و برای رفع آن‌ها #تلاش کنیم.

➖➖➖➖➖➖➖


  • قاسم محسن زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی