بهترین دوست

مذهبی ، سیاسی ، علمی ، فرهنگی

بهترین دوست

مذهبی ، سیاسی ، علمی ، فرهنگی

۴۶ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • قاسم محسن زاده

  • قاسم محسن زاده

  • قاسم محسن زاده

  • قاسم محسن زاده

  • قاسم محسن زاده

  • قاسم محسن زاده

  • قاسم محسن زاده

🖼 #طرح| حیفِ وقت!


⭕️ رهبر انقلاب: نمی‌خواهم وقت را صرف پاسخگویی به اباطیل و یاوه‌گویی رئیس‌جمهور شارلاتان و بی‌چاکِ‌دهن #آمریکا 

  • قاسم محسن زاده


کار کارستانی که در کردستان عراق شد


✍️ دوگانه مغالطه آمیزی است که ادعا شود عده ای در کشور قائل به دیپلماسی و مذاکره هستد و  طیفی دیگر قبول ندارند. مسئله واقعی این است که دیپلماسی و مذاکره ، روش و ابزار است نه هدف؛ طریقیت دارد و نه اصالت و موضوعیت. #تدارکات دیپلماسی برای مصاف مذاکره، همان قدر مهم است که  #آورده و "نتیجه آن. نوعی از دیپلماسی که نه ظرفیت سازی کند و نه به نتایج مذاکره بیندیشد و مجبور باشد پای میز مذاکره گردن کج کند، قمار منتهی به خسارت است.


♦️کار کارستانی که طی یکی دو روز گذشته در #کرکوک و کردستان عراق انجام شد، نمونه یک دیپلماسی موفق و مذاکره قدرتمندانه است . اینکه با استفاده از ظرفیت سازی و ارتباطات چند لایه بتوان پروژه ضد امنیتی جایگزین #داعش را در کنار مرزهای ایران از هم گسیخت، هنر سردار قاسم سلیمانی و یاران اوست که می تواند در آکادمی های دیپلماسی تدریس شود.


🔹#صهیونیسم_مسیحی در عراق، ابتدا دنبال آن بودند که "جنگ شیعه / سنی" راه بیندازند و نهایتا به تاسیس داعش رسیدند. وقتی کمر داعش به همت ملت و دولت عراق و یاری فرزندان مقاومت در منطقه شکست، پروژه شکاف افکنی و "جنگ کُرد / عرب" را در استان های کرکوک و سلیمانیه و اربیل عَلَم کردند. حتی سرریز این فتنه را به واسطه برخی گروهک های تروریستی به چند شهر مرزی ما کشاندند و در آستانه عاشورای حسینی (ع) حرمت شکنی کردند. این بار، مسعود بارزانی جایگزین ابوبکر بغدادی  در خیمه شب بازی جدید شده بود.


🔸چگونه باید با این نقشه پیچیده مواجهه می شد؟ عده ای معتقد بودند چاره کار ، فقط جنگ است. درست در نقطه مقابل، کسانی منفعل مطلق بودند و تصور می کردند باید به تجزیه کردستان عراق در نقشه #خاورمیانه_جدید تن داد و با "داعش کُرد نما" ( و اصالتا پادوی میدانی نقشه #اسرائیل_بزرگ) کنار آمد. اما فرزندان مقاومت در ایران و عراق ، راه سومی را سراغ داشتند که آمیزه ای از هنر دیپلماسی و  اقتدار نظامی را با خود داشت.


💠 قاسم#سلیمانی اصالتا دیپلمات نیست، همان گونه که کار اولش نظامی گری هم نیست. نشان به آن نشان که یک بار در لباس و آرایش نظامی دیده نشده است. او یک #برند_انقلابی است؛ از امام خمینی و امام خامنه ای آموخته است که اصالتا انقلابی باشد و انقلابی عمل کند، چه آنجا که به اقتضای تکلیف روز، در میدان جنگ نظامی ظاهر می شود و چه آنجا که به ضرورت ، مجبور می شود برخی خلا های موجود در مصاف دیپلماتیک را جبران کند و گرهی را بگشاید. او یک #سپاهی است که باور دارد باید #پاسدار_انقلاب_اسلامی و امنیت و اقتدار و عزت حاصل از آن برای همه ملت های مسلمان باشد.


♦️حاج قاسم در همین دو سه هفته اخیر، بی هیچ ساز و برگ نظامی ، دو بار به کردستان عراق رفت و با مقامات طیف های مختلف از جمله حزب جلال طالبانی و مسعود بارزانی مذاکره کرد. واقعیت های میدانی ، حقوق بین الملل، خط قرمز ایران، حق قانونی دولت عراق و نقشه دشمنان برای ملت های منطقه را تبیین کرد و با بارزانیِ مست از اغواگری صهیونیست ها اتمام حجت کرد. این مذاکرات که با هماهنگی دولت و ارتش عراق انجام شد، چنان موثر بود که به خلع قدرت یاغی های جدید و  آزاد سازی بدون درگیری نظامی شهر استراتژیک کرکوک انجامید و ضمن تادیب جانشین ابوبکر بغدادی، ضرب شست غافلگیر کننده ای هم برای رژیم پرنخوت آمریکا بود.


🌐 این، نمونه یک دیپلماسی موفق منطقه ای میان دو کشوراست که تا چند سال پیش با هم دشمن بودند و اکنون به واسطه همان دیپلماسی انقلابی، به شریک و متحد راهبردی یکدیگر تبدیل شده  و توانسته اند دولت های بدخواه غربی را دور بزنند. آیا همین دیپلماسی را نمی توانیم در ابعاد مختلف سیاسی و اقتصادی و فنی و فرهنگی با کشور های دیگر - به شرط باور، ظرفیت سازی و نا امید شدن از غرب - پیش ببریم؟ کاش وزارت خارجه ما به استانداردهای دیپلماسی انقلابی اهتمام  ورزد و شیرینی عبور از دیپلماسی التماسی و از موضع پایین را بچشد.


  • قاسم محسن زاده



🔻رهبرانقلاب: همین الان هم کسانی که در دنیا هستند، بعضی‌ها که با شهدا اُنس بیشتری دارند، در #مشکلات زندگی متوسّل به شهدا میشوند و شهدا جواب میدهند.

🔹در این شرحِ­‌حال­هایی که ما میخوانیم از خانواده‌ی شهدا، ازاین­‌قبیل زیاد هست که همسر شهید، پدر شهید، مادر شهید دچار یک مشکلی میشوند، به شهید متوسّل میشوند؛ میگویند «تو که دستت باز است، تو که میتوانی، کمکمان کن»، و او کمک میکند. در برزخ هم همین‌جور است.

🔹شماها میروید دیگر؛ شماها 

هم که ماندنی نیستید؛ من و شما همه رفتنی هستیم؛ ما هم همین عالم برزخ را، همین دالان را، همین وادی را در پیش داریم، به آنجا خواهیم رسید.

🔺وقتی‌که رفتید، آنجا گرفتاری‌ها زیاد است؛ اگر انسان آنجا بتواند شفیعی داشته باشد که این #شفیع به درد آدم بخورد، خیلی قیمت دارد. این شهید، شفیع شماها است. 

  • قاسم محسن زاده