بهترین دوست

مذهبی ، سیاسی ، علمی ، فرهنگی

بهترین دوست

مذهبی ، سیاسی ، علمی ، فرهنگی

يكشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۶ ق.ظ

ماهیت دشمن

هیچ توافقی ماهیت دشمن را تغییر نمی‌دهد، بلکه ابزارها و روش‌های تقابل تغییر می‌کنند. اینکه تصور داشته باشیم توافق باعث می‌شود #آمریکا به‌سمت دوستی با ایران حرکت کند، ساده‌انگارانه است و مروری بر دوره‌ی پس از توافق هسته‌ای نشان می‌دهد که دشمنی با ایران برای آمریکا اصالت پیدا کرده است و آمریکا همچنان ایران را دشمن استراتژیک خود می‌بیند.

:o: این #ساده‌لوحی است که عده‌ای به‌دلیل انجام توافق، تعریف ماهوی دیگری از آمریکا ارائه دهند و بگویند توافق موجب شده است که آمریکا دوست ایران شود. آمریکا با ابزارهای مختلف می‌خواهد به ما بگوید نه‌تنها نمی‌خواهد با ایران دوست شود، بلکه روابط عادی هم نمی‌خواهد. این واضح است که آمریکا ذیل همین توافق #برجام، تحریم‌های اولیه علیه ایران را حفظ کرده است و امروز نیز تحریم‌های در حال انقضا را تمدید می‌کند. همه‌ی این موارد بیانگر آن است که آمریکا می‌خواهد این پیام را به جامعه‌ی جهانی و جامعه‌ی ایرانی بدهد که اجماعی راهبردی برای ادامه‌ی دشمنی با ایران در داخل واشنگتن وجود دارد.

  • قاسم محسن زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی