بهترین دوست

مذهبی ، سیاسی ، علمی ، فرهنگی

بهترین دوست

مذهبی ، سیاسی ، علمی ، فرهنگی

جمعه, ۵ آبان ۱۳۹۶، ۰۱:۵۲ ب.ظ

روح توحید

رهبر انقلاب امام خامنه ای

همۀ انبیاى عظام الهى آمدند تا مردم را موحد کنند. موحد کنند یعنى چه؟ یعنى زنجیر اطاعت غیر خدا را از دست و گردن آنها باز کنند. و خودِ قرآن، به‌این‌معنا تصریح مى‌‌کند یک‌جا؛ «وَ یَضَعُ عَنهُم اِصرَهُم وَ الاَغلالَ الَّتی‏ کانَت عَلَیهِم» تا بار سنگین را از دوش آنان برگیرد و غل‌‌هایى که بر آنان بسته است، از آنان باز کند.  

و توحید وقتى‌که با این دیدگاه نگاه مى‌‌شود، وقتى با این نظر، شما توحید را نگاه مى‌‌کنید، مى‌‌بینید یک فکرى‌ست، یک اصلى‌ست اصلاً براى زندگى؛ مربوط به نظام اجتماعى، مربوط به جهت‌‌گیرى انسان‌‌ها در همه حال، مربوط به کیفیت زندگى کردن جامعه‌‌هاى بشرى‌ست. ببین چقدر این توحید تفاوت دارد با توحیدِ خدا یک است و دو نیستِ خشکِ بى‌‌مغزِ بى‌‌روح و ندانسته؛ توحید یعنى این. 


حالا بنده در آیات قرآن موارد فراوانى را پیدا کردم، اگر مى‌‌خواستم همۀ آنجاهایى‌‌که به‌‌طور وضوح این معنا از آن استفاده مى‌‌شود در قرآن، ذکر بکنم و اینجا بیاورم، لازم بود که پنج، شش ورق حداقل براى شما کاغذ فراهم کنیم. بنده دو جایش را آوردم، دو نمونه از آنجاهایى‌که خوب به‌دست مى‌‌آید که اطاعت غیرِ خدا، عبادتِ اوست و توحیدِ خالص، روح دین، پایۀ دین، عبارت است از آنکه انسان، منحصراً از خدا اطاعت بکند و از برنامۀ خدایى و از نظام خدایى و از تشکیلات الهى. دو نمونه فقط، که این مطلب از آن استفاده مى‌‌شود، اینجا ذکر شده و شما مى‌‌توانید براى پیدا کردن این موضوع، با این ایده به قرآن مراجعه کنید. 


  • قاسم محسن زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی