بهترین دوست

مذهبی ، سیاسی ، علمی ، فرهنگی

بهترین دوست

مذهبی ، سیاسی ، علمی ، فرهنگی

جمعه, ۱۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۵۲ ب.ظ

چین و ایران

📌نشریه «فارن افرز»: چین به دنبال راهی برای وارد کردن ایران به نظام بین‌المللی است.


🔹تحولات حاکم بر روابط بین‌الملل از این امر حکایت دارد که همزمان با تلاش دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا روی استراتژی جدیدی برای مهار ایران، چین به دنبال راهی است تا ایران را به نظام بین‌المللی وارد کند.

🔹بنا بر گزارش «فارن افرز»، «پس از برگزاری کنگره حزب حاکم چین که تصدی «شی جین پینگ» رئیس‌جمهوری این کشور بر مسند قدرت، این تلاش‌ها احتمالا در جهت تکمیل طرح سیاست خارجی بلندپروازانه وی موسوم به طرح «یک کمربند، یک جاده» که تهران یکی از ذینفعان اصلی آن خواهد بود، پیش خواهد رفت.»

🔹بر اساس این گزارش، «پکن اعلام کرده که این طرح برای ایجاد زیرساخت لازم در جهت ترویج تجارت ضروری است، اما همزمان تأکید کرده که این طرح هدف والاتری را دنبال می‌کند و آن را وسیله‌ای برای ایجاد اعتماد سیاسی در میان کشورهای مشارکت‌کننده خوانده است.

🔹در ادامه این گزارش آمده است: «طرح «یک کمربند، یک جاده» به عنوان پروژه‌ای در نظر گرفته می‌شود که ایران را یک شریک ضروری نه تنها برای چین، بلکه برای هند، روسیه و کشورهای آسیای میانه معرفی خواهد کرد».

______________________


ج

  • قاسم محسن زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی